piątek, 18 października 2013

"Ich heiβe Andreas". Deutsch

Ten post jest krótki i w języku niemieckim. Pisane w większości na lekcji tegoż języka :D

Es war ein kleines Mädchen. Sie wohnte in einer kleinen Stadt. Die Stadt hieβ Berlin. Eines Tages spazierte sie In einem Park, als sie einen Jungen traf.
– Ich heiβe Andreas – sie sprach.
– Wie, bitte? – er fragete. – Andrea?
– Nein, ich heiβe Andreas… Meine Eltern dach ten, ich war ein Junge… Und du? Wie heiβt du?
– Ich heiβe Wolf – Er sprach.
– Wolfgang? – sie fragte.
– Nein… Wölfin… – er hat gerotet.
– Haha – sie lachtete. – Ok… Kontest du mit mir meine Cousine besuchen? – sie fragte. Seine Cousine feierte ihren 14. Geburtstag.
– Ja! – er antwortete.
Cousine wohnt in einem Wohnblock am Alexanderplatz.. Sie gingen dort. Sie brachten Blumen mit. Andreas Cousine hat braune Haare und weiβe Augen und war Jungen.
– Zum Geburtstag viele Gluck! Zum Geburtstag viele Gluck. Zum Geburtstag, Liebe Maths, zum Geburtstag viele Gluck! – sie sangte.
– Danke schön! – er sprach.
Maths, Andreas und Wolf ging zu Badezimmer und aβ einen Kuchen. Später sie spielteten.
– Was findest du Wolf? – Andreas fragte Maths.
– Ich mag Wolf – Maths antwortete.
– Und was Fidest du Maths?
– Ich liebe Maths – Wolf antwortete.
– Wie, bitte? Ich finde du liebst mich! – Andreas hat gerieften.
– Ich liebe dich, ich liebe Mathematick und ich mag Maths.
Und wenn sie nicht gestroben sind, dann leben sie noch heute. 


________________________

Ich finde sad, weil Andromeda das nicht verstehen. 
Dedyk dla wszystkich co zrozumieją dlaczego jest to komedia sytuacyjna! Wybaczcie ewentualne błędy!
Finite

13 komentarzy:

  1. Nie uczę się niemieckiego, więc nic nie ogarniam. ;-; Ale kij z tym xD
    Pozdrawiam! :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... Prawdopodobnie to przetłumaczę, ale w opowiadaniu występuje gra słów... A tego tak łatwo wytłumaczyć nie można ;D
      F.

      Usuń
  2. Nie umiem niemca za dobrze.
    Aa...!!
    Wolę franca. Ubóstwiam.
    Ale pamiętasz, że masz moje rozdziały na TK skomentować. Wiesz, między innymi przerwałaś mi w pisaniu, myślę trochę krwawego i walniętego dzieła - mam już dwie kartki. Taa... najpierw na kartkach piszę. :D
    Alexanderplatz. Hahah. +
    JaK to możnA LUbIć MATMĘ????!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Coś tam rozumiem, ale nie wszystko :(.
    Ja nie Niemiec.
    :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię franca ;D
      Tai... Ty tak zawsze... Przecie TK też najpierw na kartkach był ;)
      Przykro mi... Ale coś ogarniasz... Nie wiem czy kiedykolwiek spotkałaś się z czasem Imperfekt... Bez niego może być trudno...

      Usuń
    2. Uczysz się go może?
      Ale tak w ogóle to nas na francu jaja są.
      Bym mogła prawie cały czas siedzieć u tej babki w klasie, czy raczej z naszą klasą. :D
      Hai... w sumie tak, ale nie wszystko ;).
      I bardzo lubię retrospekcje, co już pewno zauważyłaś, i nie tylko.
      Hah, nawet nie pamiętam tych czasów.
      No weź, jedna lekcja w tygodniu i w ogóle...
      Na pewno.

      Usuń
  3. Króciutki wpisik, poziom języka średni, jeśli tak to ujmę ;) Nie chodzi tu o błędy (których raczej nie było, aczkolwiek, wybacz, ale jestem mocno zmęczona >cztery konkursy w ciągu jednego dnia< i nie mam siły wnikać w szczegóły), ale o sam poziom, acz czepiać się nie będę, gdyż wszystko jest pięknie odmienione, są duże litery, wpis bardzo przyjemny.
    Cieszę się, że znalazłam wpis po niemiecku. Odzyskuję wiarę w ludzkość ;)
    Pozdrawiam, Ala ;***
    Zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż... Powiem tak, ostatnio jak pisałam coś na kształt opowiadania w języku nie niemieckim... O... To było ze dwa lata temu... Zamierzam napisać coś lepszego... Wcześniej miałam rozszerzony niemiecki, ale w tamtym roku skupiłam się na angielskim, który obecnie mam rozszerzony... I cudem dostałam 4. Dlatego w tym roku chcę... No chcę "wrócić". Zamierzam napisać jeszcze jakiś tekst po niemiecku. Tym razem może uda się wsadzić więcej opisów ;)
      Co do błędów... Zobacz komentarz pod komentarzem Kaji... ;D
      Finite

      Usuń
  4. I takie pytanie "weiß Augen?

    OdpowiedzUsuń
  5. Heja :D
    Ech... niemiecki... Akurat nawet jestem z tego dobra xd .
    Tylko jeden błąd wyłapałam, a nie chce mi się do szukać xD
    Zastanawiałam się i nadal zastanawiam, czy coś napisać właśnie po niemiecku ! xDD .
    Pozdrawiam i życzę weny ;**
    Niedoogarnięta (XD) : Kaja Malfoy - Felton ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heja!
      My dear...
      Co do błędów... Sama znalazłam 5 ;D Nie są one bynajmniej z mej winy... Pisałam w wordzie (bo nie mam klawiatury niemieckiej, a nie chciało mi się pisać n telefonie), a word poprawiał... Dlatego jest "dach te" :D Jego winą są też wielkie litery w środku zdania w czasownikach i przyimkach... Wczoraj pisałam to na szybko... I tylko poprawiłam wszystkie "się" na "sie" ... Dzisiaj to poprawię ;)
      Pisz! Z chęcią przeczytam :D
      A odkryłaś o co biega z tym komizmem?
      Całuski i weny
      :*
      Finite Po Tatusiu

      Usuń

Została włączona moderacja komentarzy, przepraszamy za utrudnienia! Dziękujemy za komentarze! Każdy komentarz się dla nas liczy!